• ro
  • en

Ceasurile „Sanatatii”

Din dorinta de a face cunoscut la cat mai multi oameni importanta sanatatii, am decis sa facem cu mainile noastre ceva care „sa aminteasca si sa reaminteasca”  in fiecare moment al zilei  aspecte ce tin de sanatate, alimentatie, stil de viata, etc., asa se face ca au luat nastere „Ceasurile Sanatatii”.
Sanatatea nu este totul, dar fara sanatate, totul este nimic.

Mai jos vom prezenta pe scurt fiecare ceas, dupa cum urmeaza:

Ceas_ fructe
„Ar fi bine pentru noi sa gatim mai putin si sa consumam mai multe fructe in starea lor naturala. Sa-i invatam pe oameni sa manance din belsug struguri, mere, pere, piersici proaspete, cum si tot felul de alte fructe ce pot fi procurate. Acestea sa fie pregatite pentru iarna prin conservare, folosind pe cat posibil sticlele in locul cutiilor de tabla.
Fructele sunt o mancare excelenta, ne scutesc de mult gatit.”
(„Dieta Si Hrana”, pag.274)

Ceas_Vitamine
„Mii de oameni, incercand sa devina mai sanatosi isi otravesc organismul cu doze de suplimente vitaminice si minerale despre care nu stiu ca pot fi periculoase.
Sursa cea mai buna pentru obtinerea acestor micronutrienti sunt alimentele. Alimentele naturale sunt incarcate cu vitamine si minerale in cantitati si forme care permit organismului sa aleaga si sa ia exact ceea ce-i trebuie.”
(„Tablete de stil de viata”, pag. 141,142)

Ceas_New Start
„Programul NEW START contine principii de baza pentru o vietuire sanatoasa de o viata intreaga. N-Nutritie: Hraneste-ti corpul cu alimente sanatoase, bogate in fibre si substante nutritive; E- Exercitiu Fizic: Intareste-ti organismul si sporeste-ti capacitatea de a te bucura de viata, practicand zilnic exercitii fizice, de preferat in aer liber; W- Water-(Apa): Invioreaza-te cu un dus fierbinte si rece facut dimineata pe din afara si pe dinauntru clateste-te band sase-opt pahare de apa pe zi; S-Soare: Da la o parte toate perdelele. Lasa soarele sa patrunda in casa; T-Temperanta: Du o viata echilibrata. Pune-ti deoparte timp pentru munca, joaca, odihna si pasiuni. Investeste in legaturile cu semenii si nu neglija cresterea ta spirituala; A-Aer: Aeriseste-ti locuinta in fiecare zi. Dormi intr-o camera bine aerisita; R-Rest-(Odihna): Asigura-ti sapte-opt ore de somn pe noapte. Culca-te suficient de vreme, pentru a te scula complet refacut si de vreme; T-Trust-(Incredere in Dumnezeu): O viata plina de sens si impliniri presupune crestere si dezvoltare spirituala. Dragosetea, credinta, increderea si speranta sporesc sanatatea si duc la rasplatiri ce nu vor pieri nici o data. In pofida progresului minunat realizat în atatea domenii ale confortului si facilitatilor care imbunatatesc traiul, chiar in privinta celui medical si in tratarea bolilor, declinul vigorii fizice si al puterii de rezistenta este alarmant. Civilizatia noastra artificiala incurajeaza rele care distrug principiile sanatoase. Ceea ce se obisnuieste si ceea ce este la moda sunt in razboi cu natura. Practicile pe care le prescriu si ingaduintele pe care le incurajeaza diminueaza constant atat taria mintala, cat si cea fizica si aduc o povara coplesitoare asupra neamului omenesc. Necumpatarea si crima, boala si nenorocirea se gasesc pretutindeni. Obiceiurile gresite de a manca si de a folosi alimente nesanatoase sunt raspunzatoare nu doar într-o mica masura pentru necumpatare, crime si nenorocirile care sunt un blestem pentru lume.
Virtutea morala depinde de functionarea corecta a puterilor mintii si trupului.”
(„Tablete de stil de viata”, Sumar)
(„Dieta si Hrana”, pag. 394)

Ceas_Consuma mai putin
Tutunul– Cel mai de temut drog din lume: Este bine de stiut faptul ca fumatul consituie o grava amenintare la sanatatea publica; Alcolul– False racoritoare: Arata ca bauturile racoritoare, au acelasi gust ca bauturile racoritoare si sunt vandute ca bauturi racoritoare. Dar orice asemanare se opreste aici. Aceasta bautura- alcolul pe langa alcol contine si un continut caloric destul de bogat; Cafeaua– Energizeaza cu adevarat?: In fiecare zi noua din zece oameni se drogheaza cu o substanta (psihostimulanta), ce poate fi procurata fara reteta, de la aproape orice magazin. Este vorba despre o substanta banala si obisnuita numita „cafeina”; Zaharul– In cautarea adevaratei linii de mijloc: In Romania un barbat, femeie sau copil consuma in medie 60 kg de zahar intr-un an. In cea mai mare parte zaharul pe care il consumam este ascuns, iata cateva exemple: bauturile racoritoare, deserturi, cereale semipreparate; Carnea– In cautarea hranei adevarate: Hrana adevarata! De fapt, hrana adevarata pentru oameni adevarati! Ce iedee atractiva! Ce promisiune tentanta si falsa!; Grasimea– De ce se face atata caz de grasime?: Se afla in libertate un raufacator viclean, care ucide si invalideaza pe neobservate, in fiecare an, mai multi oameni decat toate razboaiele acestui secol la un loc. Numele lui? Grasimea din alimente; Sarea– Este sarea pe cale sa cada in dizgratie?: Romanii consuma de 20 de ori mai multa sare decat ar fi necesar. Iar pretul pe care il platesc pentru aceasta se numeste hipertensiune, insuficienta cardiaca si alte neplaceri legate de retentia de lichide; Colesterolul– Numaratoarea inversa: Bauturile Racoritoare- Generatia carbogazoasa: Cum este posibil ca ceva din care sunt sintetizati hormonii sexuali, care ajuta la cladirea oaselor puternice si care echilibreaza raspunsul organismului la stres sa poata reduce aportul de oxigen si sa lezeze organele si tesuturile vitale? Colesterolul este atat erou, cat si rau facator. Desi nu putem trai fara el, in cantitati excesive ne ucide;”
(„Tablete de stil de viata”, pag. 103,120,128,136,187,191,195)

Ceas_Oamenii & Sanatatea
„O incalcare continua a legilor firii este o incalcare neincetata a Legii lui Dumnezeu. Actuala apasare a suferintei si chinului sufletesc pe care le vedem peste tot, diformitatea, senilitatea, boala şi imbecilitatea care au umplut acum lumea fac din aceasta, in comparatie cu ceea ce ar putea sa fie si ceea ce a intentionat Dumnezeu ca ea să fie, o leprozerie; iar cei din generatia actuala sunt slabi in ce priveste puterea mintala, morala si fizica. Toata aceasta nenorocire s-a acumulat din generatie in generatie, pentru ca omul cazut a vrut sa calce Legea lui Dumnezeu. Pacate duse la extrem sunt comise prin ingaduirea unui apetit pervertit. Ingaduinta excesiva in ceea ce mancam, ceea ce bem, in dormit sau in ceea ce privim este un pacat. Actiunea armonioasa sanatoasa a tuturor puterilor corpului si mintii are ca rezultat fericirea; si cu cat aceste puteri sunt mai inaltate si mai bine slefuite, cu atat fericirea este mai curata si neumbrita..”
(„Dieta si Hrana”, pag. 35)

Ceas_Consuma mai mult
„Ocupaţi-va de alimente care sunt cu mult mai putin costisitoare si care, pregatite într-o forma nutritiva, vor raspunde fiecarui scop urmarit. […] Straduiti-va sa produceti preparate mai putin scumpe din cereale si fructe. Toate acestea ne sunt date cu generozitate de catre Dumnezeu pentru acoperirea nevoilor noastre. Sanatatea nu este asigurata prin folosirea preparatelor scumpe. Putem avea o sanatate tot atat de buna in timp ce folosim preparatele simple din fructe, cereale si legume. Ingredientele principale folosite in aceste alimente vor fi fructele, cerealele si nucile, dar vor fi folosite si diferite radacinoase. Sunt multe in joc in aceasta lucrare. Roadele hranitoare ale pamantului trebuie incercate într-un efort de a produce alimente hranitoare, necostisitoare.”
(„Dieta si Hrana”, pag. 339,240)

Ceas_ Stres
„Stresul a ajuns sa fie implicat in aproape toate problemele medicale cu care ne confruntam in zilele noastre, infartul miocardic, hipertensiunea, ulcere, colita, durerile de cap si de spate.Cateva sugestii pentru a ebita stresul se gasesc pe cadranul ceasului”
(„Tablete de stil de viata”, pag. 145)

„Vegetarienii rasar si se inmultesc din ce in ce mai mult pe zi ce trece. Considerati pana nu de mult fanatici sau hipyy intarziati, vegetarienii sunt priviti astazi cu tot mai mult respect. Lumea incepe sa ii considere ca fiind mai sanatosi, iar beneficiile ecologice aale modului lor de alimentatie devin din ce in ce mai evidente.”
(„Tablete de stil de viata”, pag. 159)
Ceas_ legume-leguminoase